Stwórz w domu przestrzeń na dobre nawyki

2020-07-31
Stwórz w domu przestrzeń na dobre nawyki
Ostatnie miesiące dobitnie pokazały jak ważne jest odpowiednie zorganizowanie przestrzeni domowej. Praca, relaks i dobre nawyki w czterech ścianach nie zawsze się łączą. Zamknięcie w domu nie musi jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z wypracowanego stylu życia. Wizyty na siłowni mogą zastąpić regularne ćwiczenia w domu, a wypady za miasto relaks na zazielenionym balkonie. Podpowiadamy jak w czasie lockdownu stworzyć funkcjonalną przestrzeń, w której poczujemy nową energię i radość.
 

1. Miejsce do ćwiczeń / Ćwiczenia w domu

 
Ćwiczenia w domu nie muszą wymagać oddzielnego pomieszczenia wydzielonego na siłownię. Wystarczy miękkie podłoże np. poduszki lub mata, butelka z wodą i dobre nastawienie. W internecie możemy znaleźć mnóstwo inspiracji i treningów, od spokojnej jogi i pilatesu, po energetyczną zumbę i aerobik. Podczas treningu w domu pamiętajmy o otwarciu okien, by zapewnić dostęp świeżego powietrza, a po nim o spokojnych ćwiczeniach oddechowych, które pozwolą się zrelaksować i wyrównają oddech. Jeśli przestrzeń na to pozwala, wybierzmy miejsce do ćwiczeń w nasłonecznionym miejscu na tarasie lub balkonie.

 

2. Woda zawsze pod ręką

 
Woda stanowi większość naszego ciała i uczestniczy w wielu procesach w nim zachodzących. Dobre nawodnienie organizmu poprawia kondycje, ułatwia trawienie i pomaga usunąć z organizmu szkodliwe toksyny. Mimo tak istotnej roli, jaką pełni w naszym życiu wciąż pijemy jej za mało. O regularnym piciu wody może nam przypominać karafka lub designerski dystrybutor do napojów (znajdziesz tutaj) oraz eleganckie szklanki ustawione w widocznym miejscu. Sprawmy, by nawadnianie organizmu sprawiało nam radość! W wyrobieniu nawyku picia wody mogą pomóc także specjalne aplikacje takie jak m.in. Water Tracker, Hydro czy Water Your Body.

 
 

3. Ogarnąć chaos, czyli nawyk porządku i odkładania rzeczy na miejsce

 
Nie ma nic bardziej demotywującego niż zawalona rzeczami przestrzeń. W uporządkowanym pomieszczeniu łatwiej myśleć i planować. Aby odzyskać kontrolę nad swoją przestrzenią warto uzbroić się w funkcjonalne organizery (znajdziesz je tutaj).

Najczęstszym miejscem, w którym łatwo o zapanowanie chaosu jest garderoba oraz łazienka. Sprytne wieszaki w kształcie drabiny (sprawdź tutaj) oraz organizery na biżuterię i dodatki pozwolą na utrzymanie w domu długotrwałego porządku.
 

4. Korzystaj ze świeżego powietrza, kiedy tylko możesz

 
Świeże powietrze i słońce dodadzą do codziennej rutyny dodatkowego blasku. Jeśli pogoda na to pozwala, przenieśmy naszą pracę, posiłek czy trening w domu na balkon, taras czy do ogrodu. Pamiętajmy również o regularnym wietrzeniu mieszkania, a miejsca w których przebywamy najwięcej, postarajmy się ustawić blisko okien. Dostęp światła i tlenu jest kluczowy dla naszego nastroju i efektywnej pracy.
 

5. Wydziel osobne miejsce do pracy zdalnej

 
Chociaż praca zdalna na pierwszy rzut oka może wydawać się niezwykle komfortowa, często negatywnie wpływa na pozostałe aspekty naszego życia takie jak czas wolny, sen i relaks. Warto oddzielić miejsce, w którym pracujemy od sypialni i naszego kącika relaksu. Jeśli nie możemy przeznaczyć na pracę oddzielnego pokoju, przygotujmy takie miejsce w pokoju dziennym lub przedpokoju. Pomóc nam w tym mogą wielofunkcyjne meble takie jak stoliki z szufladami (sprawdź tutaj) czy eleganckie konsole, które będą pełnić funkcję biurka.

Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2020

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel