Infolinia: 22 39 80 811

Home Office – czyli jak zorganizować biuro w domu?

2022-04-27
Home Office – czyli jak zorganizować biuro w domu?

Biznesowy świat od wielu lat idzie pod rękę z nowoczesnymi i zaawansowanymi technologiami. Te z kolei nie tylko ułatwiają pracę, ale też rewolucjonizują miejsca pracy. Dziś, by wykonać swoje obowiązki, nie potrzeba wielkich monitorów i zabierających sporo przestrzeni komputerów. Do pracy wystarczy laptop i kawałek miejsca na sofie w salonie. Jednakże mimo wszystko dobrze jest oddzielić życie prywatne od zawodowego i na home office wyznaczyć choćby mały kąt w przedpokoju czy w sypialni. Jak zorganizować pracę zdalną w domu? Oto kilka naszych podpowiedzi.

home office

Jak zorganizować biuro w domu?

Urządzając miejsce do pracy w domu, należy przede wszystkim wziąć pod uwagę rodzaj wykonywanych zadań, ale też przestrzeń, którą dysponujesz. Jeśli w biurze niezbędna jest drukarka, niszczarka do papierów czy szafa na segregatory, to nie wystarczy ustawić pod ścianą jedynie zgrabnego biurka pod laptop. Tam, gdzie pozwala na to przestrzeń, można wygospodarować osobne pomieszczenie na stanowisko do pracy zdalnej. Dobrym pomysłem jest też aneks oddzielony szklaną ścianą albo przesuwanymi drzwiami. Taki aneks zapewni więcej miejsca na biurowe meble, ale też prywatności i spokoju podczas pracy, a przy tym nie będzie wysuwać się na pierwszy plan w salonie. W mniejszym mieszkaniu home office można urządzić nawet na przedpokoju czy w kuchni, gdzie przy stole wygospodarujesz miejsce na laptop, a w rogu ustawisz małą komodę na wszystkie przydatne akcesoria biurowe. Każda opcja jest godna przemyślenia pod warunkiem, że stanowisko do pracy będzie komfortowe i pozwoli zachować optymalny balans pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.

Organizacja stanowiska pracy biurowej – czego nie może zabraknąć?

Kluczem do udanej aranżacji domowego biura jest wykreowanie takiego wnętrza, które będzie sprzyjać skupieniu i jednocześnie zagwarantuje idealne warunki do pracy. Dlatego nawet jeśli skorzystasz z najnowszych rozwiązań architektonicznych, by na cloffice wykorzystać wnękę w ścianie w przedpokoju czy w kuchni, to musisz pamiętać, by i tam podczas pracy zapewnić sobie odpowiednią atmosferę, dzięki czemu efektywnie zrealizujesz wszystkie swoje obowiązki. Warto jednak pamiętać, że stanowisko do pracy zdalnej wcale nie musi powstawać tylko przy biurku. By ustawić laptopa czy znaleźć miejsce na przydatne akcesoria biurowe jak lampka czy organizery na przybory piśmienne, możesz wybrać też sekretarzyk, konsolę albo nawet mniejszy stolik. Nie można też zapomnieć o obowiązkowym wyposażeniu każdego home office czyli o fotelu. Jednakże znów plany na wstawienie wygodnego, obrotowego fotela na kółkach, mogą pokrzyżować ograniczenia przestrzenne, a poza tym przy wyborze siedziska, warto wziąć pod uwagę również walory estetyczne. Jeśli bowiem zastanawiasz się, jak urządzić home office w salonie, to pamiętaj, by wystrój kącika do pracy harmonizował z pozostałym wyposażeniem wnętrza. Interesującą alternatywą jest zgrabne krzesło tapicerowane obrotowe, które również zda egzamin w biurze i będzie korelować z fotelami czy sofą w salonie.

meble do home office

Przydatne akcesoria biurowe – jak ułatwić sobie dzień pracy?

Organizacja stanowiska pracy przy komputerze dotyczy jednak nie tylko ustawienia samego biurka czy znalezienia wygodnego krzesła. Dzięki odpowiednim akcesoriom, skutecznie zapobiegniesz rozgardiaszowi i zostawianiu notatek czy ważnych dokumentów w całym domu, ponieważ na to wszystko znajdziesz miejsce we własnym biurze. Jeśli biurko nie posiada zbyt dużo półek czy szafek, a w pomieszczeniu nie ma miejsca na komodę, to wykorzystaj inne świetne pomysły jak półki ścienne czy tablice do zawieszania notatek i ważnych informacji. Takie akcesoria biurowe rewelacyjnie ułatwiają wykonywanie obowiązków i pozwalają zachować porządek w biurze. Przemyśl też ustawienie kosza na śmieci oraz zawieszenie ramek na zdjęcia i notatki.

Gdzie przechowywać dokumenty?

Właściwe miejsce na sekretarzyk na komputer można znaleźć dosłownie wszędzie, nawet w sypialni czy w salonie. Dzięki takiej inwencji twórczej, łatwo jest stworzyć zamykane “minibiuro”, które po skończonej pracy będzie estetycznym i dekoracyjnym meblem w każdym wnętrzu. Kwestią otwartą pozostaje jednak przechowywanie ważnych dokumentów, segregatorów czy książek. Możesz wykorzystać do tego regały, szafy albo komody, jeśli masz na to przestrzeń. Tutaj szczególnie ciekawym rozwiązaniem są regały modułowe, które pasować będą także do ciasnych wnęk. Możesz jednak część mebli ustawić w innym pomieszczeniu. Taki model ma jednak zalety, ale i wady. Co prawda na organizację stanowiska pracy przy komputerze nie potrzebujesz więcej przestrzeni, wystarczy bowiem wnęka w przedpokoju, ale za każdym razem musisz się przemieszczać, by sięgnąć po ważne dokumenty znajdujące się w salonie. Inną opcją są też praktyczne szafki do biura, które ustawisz w rogu obok mniejszego biurka nawet we wnęce albo fenomenalnie dopasujesz je do mebli w salonie.

Organizacja stanowiska pracy w domu – oświetlenie też jest ważne!

Oprócz ergonomicznego i wygodnego fotela, drukarki czy wiszących półek, obowiązkowo należy się zatroszczyć o właściwe oświetlenie w domowym biurze. Jest to szczególnie istotne, jeśli na organizację pracy zdalnej przeznaczyłaś ciemny przedpokój czy kąt za szafą w sypialni. Takie miejsca trzeba dobrze doświetlić, wybierając oświetlenie sufitowe ale też odpowiednią lampkę na biurko, najlepiej z żarówką o tak zwanej chłodnej barwie. Możesz też wybrać światło punktowe, zamontowane bezpośrednio nad biurkiem albo pokusić się o lampę stojącą, zwłaszcza do home office urządzonego w salonie czy w jadalni. Pamiętaj, że organizacja stanowiska pracy z komputerem bezwzględnie wymaga dobrego oświetlenia, by nie męczyć oczu i zapewnić sobie bezpieczne warunki do pracy o każdej porze dnia.

jak zorganizować biuro do home office

pixel